mandag 27. september 2010

Hjemme igjen!!!

skal skrive kort om hva som har skjedd denne siste månden...
Reiste til Tromsø sykehus UNN den 24 august,,,Innlegges og dagen etter altså den 25 aug.. ble det MR...oprasjon skulle være den 27 aug.... men ble utsatt til mandag den 30 aug
Oprasjon skal være vellykket i følge legene.. og da må eg no berre tru det...våknet på oppvåkningen dagen etter... kvalm og kastet opp i nesten ett døgn.. lam i venstre fot og vensyre arm...følte meg helt hjelpesløs
Da jeg sluttet å spy.. ble formen bedre og eg ble fløtta til eget rom..
Før eg ble operert ble eg informert at eg kunne bli lam.. men alikavel ble eg sjokkert da jeg oppdaget at det faktisk hadde skjedd meg...Vær dag prøvde eg å løfte foten og armen..
så plutselig en dag klarte eg å røre på fingrene ...klarte å gripe etter ting..men fra handleddet og opp klarte eg ikke å røre...foten ble gradvis bedre..men er pr. i dag ikke helt god.
Den 2 sept ble eg frakta te rana sykehus med luftambulansen...da gikk eg med god støtte inn i flyet selv...men fremdeles måtte eg ha jølp til div.
Var på medisinske i 2 etasje til den 7 sept....ble så trilla opp i Helseparken i rullestol...træning og veiledning av fysioterapaut ga uttelling... fra rullestol..over til rullator og i dag gikk eg med ei krykke ut av helseparken... og no sett eg her og rabla i bloggen igjen...Skal fortsette å træne på Moheia fysikalske..har som mål å gå uten krykke og å være sjølhjulpen..glømte å si det,, eg træng jølp til div. småting... derfor får eg hjemmesykepleier ett par timer pr. dag...sjøl ser eg god framgang.. så om ikke længe så trænger eg ikke hjelp...
ønsker alle ei god uke.. klem fra meg

5 kommentarer:

  1. Heia Miriam.
    Så bra det går fremover og med din ståpåvilje så e du snart selvstendig igjen.
    Sitter på Gardermoen på hotell og skal reise heim i mårra....har 8 deilige uke foran mæ.
    Ønska dæ masse lykke te vidre med trening og ha ei god uke du åsså..megaklæm fra Sølvi ;-))))

    SvarSlett
  2. Hei Miriam.
    Godt å hør at det går fremover.
    Tenke masse på deg, og sender gode tanka.
    Lykke til videre med treninga.
    Stor klem fra Tove i Bodø.

    SvarSlett
  3. Hei Snupi :)
    Så bra å hør at det vart vellykket! Sku gjerne ha besøkt deg, men det bi før vanskelig av og tell...du veit no ke rar eg e.
    Va frøktelig nervøs da du sku opereres....og ke gla eg vart da du endelig poka meg igjen :)
    Det sku ha føjntes en poke-teller, hihi :)
    Tenk no på deg veit du :)
    Må forresten kommenter som anonym i dag, før Blogger e heil tullerusk. Man skriv å skriv, og så bi det berre error.
    Vel...vi prøver...
    Klem fra Lise
    Fossestua

    SvarSlett
  4. eg e så imponert over den ståpåviljen som du har...lykke til videre med treninga.

    Gerd

    SvarSlett
  5. Miriam,du er nå heilt strålende.Var godt at du er her på bloggen igjen.Du er et unikum rett å slett,å elsker at du står på! Syns du e bare kjempedyktig:))) Masse klemmer i fra meg <3 <3 <3 Karin-D.N.

    SvarSlett