lørdag 27. februar 2010

Ferdig Gamma/knivstråla



Møtte opp på avd. på haukeland sykehus... fikk utdelt ett rom som jeg skulle ha til utpå ettermiddagen...

Ble tildelt en nattbukse og jakke...

holdt på å flir meg ihjel da eg tok den på.. synd eg ikke tenkte på å få tatt bilde... minte meg om curlign buksenen til det norske OL landslget.. bare at rutene var mindre...
Nevnte det for legen og sykepleiern.. siden da fikk dem navnet som culingbukser... de lo godt...

For andre gang ble eg gammastråla på Haukeland...

Som dåkk ser på bilde så har eg plaster i panna... det var der eg fikk lokalbedøvelse og der dem satt fast ramma... + at eg fikk to sprøyter i bakhode...Lenger ned i ett annet innlegg ..vil dere se bilde av kossen rammen sitter på ... men.. i alle fall en ubehagelig opplevelse denne gangen.. sist viste jeg ikke bedre... denne gangen var faktisk værre...Selve strålinga var ikke vond....Strålinga tok 26 min.... der lå jeg med hode fastspent og kunne ikke røre det en "mm" engang.... tok faktisk på ryggen å ligge slik.. og jeg frøs og svettet og det var like før eg fikk klaustrofobi... fordi det var så varmt på slutten... ikke i hode men hele kroppen...
Dere kan tro jeg var glad da det var over...

Dagen etter reiste jeg hjem... Holder ennu på med nedtrapping av Medrol kortisontab... gleder meg til jeg er ferdig .. slik at jeg kansje vil se normal ut i ansiktet... men det er en av bivirkningene som følger disse tab. skal man bli frisk må man prioritere... så egentlig er det jo bare en bagatell.... men denne bagatellen går likevel inn på meg... hver gang jeg ser meg i speilet ...blir jeg minnet på at jeg er syk.. at jeg har kreft... og det vil jeg helst ikke vite hver dag...kunne jeg bare glemme det for en dag ..da hadde jeg vært glad...

Heldigvis så er jeg i grunn heldig.. fins dem som har det mye værre enn meg.....Men det orker jeg ikke tenke på for da blir jeg bare trist....enda mere trist....

Inatt våknet jeg "ørten" ganger... vondt i hodet og springing på toalettet.... tydelig at nå kommer bivirkningene etter strålingen...litt småkvalm og trøtt....

Eller så er jeg bare glad jeg er hjemme hos Kristin.. tydelig at hun hadde savnet meg... kommer og klemmer meg rett som det er... stryk meg på kinnet.. og er skikkelig kosejente....Slike fine ting man skal ta vare på å gjemme i sitt hjerte...

Yvonne og Siri .. mine "småsøstre" har stilt opp og det har vært snilt gjort av dem... vet jo at dem har sitt og stri med.... men dem er her når det gjelder.... betryggende å vite...

Om ca 3 uker kommer Sigve hjem.... da blir jeg uten bil.... æææ...hvordan skal det gå????
har hatt bil i 2mnd.... og vært helt uavhengig av andre.... Men vi får ta det som det kommer og håpe på finvær.

Nå blir det å sove ei stund.. så får eg se formen an... blir sikkert kos med datra i kveld....Ha en fin lørdagskveld folkens.... Og det er lov å kommentere innleggan... håper dere gjør det.. er så godt med andres meninger også..... : )))


1 kommentar:

  1. synnøve presthaug27. februar 2010 kl. 18:15

    korr tøff du e! Eg kan ikke anna enn å beundre deg, og synes det e flott at du del noe med oss andre.. Og noen ganger er det greit å sette sitt eget liv i perspektiv og se at det er selve "livet" vi bør prioritere i stedet for alle bagatellene og tingene vi setter så høyt.... Hver gang eg har lese noe av det du skriver - tenker jeg at jeg ikke setter nok pris på livet... Banalt men sant... Eg tenker ofte på deg og håper og tror virkelig at dette skal gå bra!!
    Ha ei fin helg du også - som du stadig ønsker oss andre!!
    Lykke te og klem Synnøve!!

    SvarSlett