lørdag 27. november 2010

Av Yvonne

Hmmm? Ja hva skal man skrive av tanker her? Miriam spurdte meg om ikke jeg kunne skrive noen tanker om det som skjer med henne og rundt henne,og hva jeg tenker og føler, men dette er nokså uvanlig for meg da!!! Da er hun på sykehuset igjen, og denne gang har det gått veldig fort med svulsen, og til no er legene noe usikker på hva dem skal gjør, usikker? Ja hvem er ikke usikker, og etter MIN mening så hva no den siste legen helt på jorde, det hva som om at han ikke helt viste hvilken fot han skulle stå på, ja det er ikke noe artig å måtte fortelle noen at det er ikke så mye de kan gjøre, eg kan forstå det, men hvordan trur han at hun føler og tenker rundt dette når han står som en "idiot" og skal stamme fram noen ord? Eg kan ikke si noe om hva Miriam føler og tenker,men det jeg tenkte da jeg sto der var at dette blir den værste julen ever! Hvorfor er verden så urettferdig? Hvorfor nå? HVORFOR HENNE? Den snilleste, goeste, omsorgsfulle, artige, fineste søstra på jorda!!!! Hva er det med denne familien som gjør at vi "fortjener" dette? Jeg har så lyst til å "overta" for henne, men sånn er ikke denne verden, bare for "brukt biler." jeg er så sliten i hode, tenker på henne hele tiden, har så lyst til å gjøre så mye mer for henne enn jeg kan, har familie selv, men prøver så godt jeg kan, men enkelte ganger vil jeg bare grave meg ned. Tenker at dett blir for mye for meg. Jeg har aldri mistet noen før vår mamma døde i fjor, men jeg kan ikke overleve å miste Miriam også, nei, ikke nå, ikke noen gang!!!! NEEEEI!!! Ikke verdens fineste søster på alle måter! Hun har da nok å tenke på,datra Kristin, konfirmasjon til Kristin, framtiden til Kristin. Ja, ho har en far, men hvilken mor vil ikke følge sin datter framover? Er litt redd dette blir kraftig kost for Miriam, men de som kjenner henne vet at når hun bestemmer seg for noe så blir det sånn, vi har egentlig pratet lite om hva jeg føler og tenker rundt dette, for jeg skal liksom være så "sterk." Hvorfor er jeg så sta, hvorfor kan ikke hun få vite hva jeg tenker? Da tenker jeg igjen, jo for hun har nok å tenke på, men, da går jo hun igjen å tenker på hvorfor ikke jeg prater med henne og forteller henne mine tanker og følelser som jeg gjorde før. Vil jo ikke bekymre henne mer, men hun tenker på andre selv om at hun er i den situasjonen som hun er i, typisk henne, tenker på andre før seg selv! Å Gud e kor glad eg er i den dama!!! <3 Yvonne :)

18 kommentarer:

  1. hei Miriam:)) utrulig sterkt å læs det her:((vil bare ønsk deg lykke til og håp at du å din familie får ei fin adventstid og ei kjempekoselig jul i lag:)) klem fra beate:))

    SvarSlett
  2. hei Miriam og Yvonne. jeg vil bare si at dere er veldig sterke, begge to. jeg beundrer deres sterke bånd og vennskap. kjempe glad i dere to :) håper vi kan sees på en dag. klem fra deres søskenbarn på sunnmøre; Stine :)

    SvarSlett
  3. Kjære Miriam og Yvonne. Utrolig sterkt å lese hva du skriver Yvonne, kjenner meg igjen i fra da mi søster var kreftsyk. Miriam e ei vakker jente med en utrolig positiv energi, vi må alle som en sende positive tanka og god enregi til henne.Varme klemma fra alle oss på Ankenes

    SvarSlett
  4. Ord blir fattige i denne sammenhengen,og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Vet så inderlig vel hvor grusom denne sykdommen er, både for den som er syk og for alle de som står rundt også.
    Tenker på dere alle.
    Gla i dere :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Føler så med dere i denne kampen.Tenker på dere alle.Klem fra Anne-Berit.

    SvarSlett
  6. Kjære Miriam og Yvonne. dettan ble sterkt å les og syns det e vanskelig å finn ord å si.Tenk masse på dåkk.klem fra Gunn- Randi.

    SvarSlett
  7. Kjære dere begge. Det er tøft å være syk, det er tøft å være glad i noen som er syk Jeg tenker veldig på dere og ønsker dere alt godt.
    Marit

    SvarSlett
  8. Tusen takk alle sammen, eg veit at vi ikke e alene, så takk igjen for alle gode tanker og ord! :) Miriam e ei tøff dame, og dette SKA vi vinne. Vi e noen som har pratet om å kontakte snåsamannen, men noen sier han har sluttet helt? Det blir sjekket rundt dette. Klem til alle sammen!!!
    Yvonne

    SvarSlett
  9. Kjære Miriam og Yvonne. Det er sterkt å lese dette, ord blir veldig fattige. Tenker masse på dokk alle.
    Stor klem fra Tove L i Bodø

    SvarSlett
  10. Må no gråt en skvætt, e tøfft å les, men fint å se dokker står sammen. Livet kan vær så uretttferdig.. Sender over gode tanker til ei fantastisk dame, kjemp Miriam.
    Klem fra Vanja

    SvarSlett
  11. Miriam, jeg forsto at det var noe.. Yvonne, - hva kan man si? Ord mangler, men tårer er ingen mangelvare. Jeg har til gode å treffe deg Miriam, føler at vi har rukket å bli litt kjent her på nettet - i de par (?) årene vi har delt med hverandre. Du har lært meg mye, og jeg er så glad for å ha blitt litt kjent med deg. Jeg hadde slik håp om at det snudde seg for deg nå, du har forandret deg så veldig i skrivemåten på et vis - har fått ny glød.

    Jeg fortsetter å tenke godt for deg Miriam, for Kristin og for søsteren din selvfølgelig. Dere trenger alle masse omsorg og støtte i denne tiden. Vær god mot deg selv, alle dine dager! Nyt så godt du kan de dagene du har. Varm klem kjære deg! Beate Losvik

    SvarSlett
  12. Heia Miriam, håp det går bra med deg,du får ha ei fin advendstid.

    SvarSlett
  13. Heia te både Miriam og Yvonne...tja ka skal man sei etter sånne sterke ord???
    Det går nesten ikje ann for andre å sette sæ inn i den situasjonen som dåkker e i, men æ synns dåkker e utrulig tøff og ho stakkars Kristin må ha det forferdelig som har ei sånn syk mamma. Veit at dåkker tar godt vare på ho og e gla i ho...men du store min , det kan ikje vær lett for ho.
    Håpe du blir frisk og rask snart sånn at du og ho Kristin kan ta turen nedover...det skal bli service heile dagen...æ låva....STOOOOOR klæm te dåkker alle fra Sølvi.

    SvarSlett
  14. Hei til dokker:-) gjør sterkt inntrykk det Miriam, du og kristin går gjennom, krysser fingrer og sender masse varme tanker til dere alle sammen. Håper Miriam får sitt ønske oppfylt og får feire julen sammen med sine i Arendal! Masse klemmer i en vanskelig tid til dere alle, hilsen Mona

    SvarSlett
  15. veit ikke ka æ ska si, men sett no hær med tåran i øyan.. Men du klare det her, du e sterk og har ei enorm vilje!^Å ho kristin e heldig som har ei så utruli god og varm mor, kos dokker i jula og æ krysse fingran for at dokker får feire jula sørafor.
    Masse klæmma fra både tobeinte og firbeinte her på godøynes.(siv)

    SvarSlett
  16. Spor i sanden

    En natt var det en mann som hadde en drøm. Han drømte at han gikk langs stranden med sin Skaper. Ovenfor skyene viste det seg scener, han la da merke til to sett med fotavtrykk i sanden : et par som tilhørte ham selv, og et par til Skaperen.

    Når den siste scenen i hans liv var passert, så han tilbake på fotavtrykkene i sanden. Han la merke til at mange ganger på veien i hans liv var det bare et par fotavtrykk.
    Han så også at dette skjedde i de vondeste og vanskeligste periodene i sitt liv.

    Dette plaget han veldig mye og han spurte da Herren om dette. "Herre, Du sa engang at hvis jeg bestemte meg for å følge Deg, skulle Du gå sammen med meg hele veien. Men jeg har sett at i de vondeste tider av mitt liv, er det bare et sett med avtrykk i sanden. Jeg kan ikke forstå hvorfor Du, når jeg trengte Deg som mest, skulleforlate meg."



    Herren svarte, "Min sønn, mitt dyrebare barn,jeg elsker deg og ville aldri forlate deg.Under dine tider med prøvelser og skuffelser, når du bare ser et par fotspor, var da jeg bar deg."

    De beste ønsker for deg og din familie i denne førjulstid.Må julen bli god og minnerik!
    Klem fra Laila

    SvarSlett
  17. Kjøre Miriam og Yvonne:-) Det er sterkt å lese dette og føler at ord bi så fattige. Kan bare si at eg tenk masse på dåkk og ønsk dåkk masse god bedring. Og måtte det skje et mirakel. Klem fra Monika:-)

    SvarSlett
  18. En sterk person vet hvordan man holder orden i sitt liv, og selv med tårer i øyet er i stand til å si 'Jeg er ok' med et smil...

    En sånn person er du

    SvarSlett