fredag 12. februar 2010

Alltid venting...



Ja no e det 12 Februar 2010... Lillebror Børge som har tatt bilde... vakkert og skummelt... hva skjuler seg i det mørke??? Børge ble pappa til en gutt for 3.gang... Og det ble på pappan vårres 77 års dag.... så uken har i grunn vært positiv.... selv blir eg fort sliten.. hatr måtte finne fra rulatoren som jeg bruker hjemme... mest for å avlaste høyre side...

Leggmuskelen i venstre fot..faller liksom ned av og til og da holder jeg på å falle... greit å ha noe å holde seg i....

Må bare innrømme det... kroppen forfaller fort av enkelte tabletter.... liker ikke dette,, men må man så må man....

Dessuten ser man ut som en fotball i ansikte.. bare at men har tegnet 2 øyne , en nese... og en bitteliten munn slik at folk kan "se" at det faktisk e ett menneske bak ... : ))) Alle sier at det er jo bare bagateller... ja eg veit at det bare er bagateller.... og at jeg MÅ jo ha dette fanskapet i meg....

Er no heldigvis begynt med nedtrapping av Medrolen, og skal være ferdig i slutten av Februar.

Så kansje til sommern er eg "normal" igjen.

I går først.. fikk eg telefon fra Haukeland sykehus.. dem skulle ringe tilbake Tirsdag...

og dem lurte på om jeg kunne reise på dagen om det trengst.... selfølgelig kan eg det...har jo ordnet med plass til Kristin for lenge siden...

Yvonne skal være her slik at hun er i vante omgivelser.. det er det beste syntes jeg...og at hun har noen som hun stoler på... Har forresten fått skryt fordi eg har fikset ett slik godt nettverk rundt min datter,, har jo aldri lagt noe skjul for henne ang, sykdommen.. hun vet det meste så hun slipper å gruble ... hun vet hun kan gå til helsesøster eller lærer vest ho vil prate om noe jeg ikke skal vite...

Igår hadde jeg besøk av mine to lillesøstre... det er 11 og 10 1/2 års alderforskjell på oss... Yvonne er den elste.. Siri er den yngste...To herlige jenter... og det var litt godt å høre hva det tenkte om og rundt at jeg er sjuk.... begge har de sitt å stri med...og alle er vi sliten etter dette året som har gått... ikke spesielt godt år...

Død ,sykdom brutte forhold og alkoholisem er noe som har preget denne familien i år..

Mye som har svirra i hodet vårres.... I går pratet vi litt om dette.... har liksom vært tabulagt fordi vi er så sliten av alt... Heldigvis ser det ut som ongan ikke har tatt stor til seg... men eg vet at dem følger med....vet at dem prater seg imellom og det er jo bra...

Pussig dette med barn..mi vil ikke prat om alt innom min sykdom.. litt vil hun.. og tempoet skal hun bestemme selv...jeg må ikke komme med spr. da vil hun ikke svare og eg kan glømme hele greia...
Eller så er prøver vi å leve så normalt som mulig... men tempoet mitt er i saktefilm så det gjelder å ha tålmodighet...I morra er det Schäferhundutstilling i grottneshallen... håper jeg kommer meg dit... akkurat no ser det dårlig ut... men som sagt før... en dag ned.. neste opp...
Håper lørdagen blir slik at jeg ihverfall kan dra en liten tur..har jo gleda meg sånn til årets første uts. og LP...
Men no avslapping på sofaen.. .. Ha en fin dag folkens...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar