lørdag 6. februar 2010


Bildet er tatt engang på 80 tallet..da eg jobba på M/S Vesterålen

No har det gått nånn daga sia eg var på samtale te legen... eg har jo i grunn gått stille i døran... alt har en grunn... Eg har ikke fått anna nytt enn det som ellers e fortalt... Bildan e sendt til Haukeland Sykehus Bergen.. dit skal eg i næreste framtid.... utredes førr å se om det er kreften eller ødem/væske som ligger og presser på...
Er begynt på kortisontab. (les lenger ned)
Er blitt mere grøvlat.. mister ting... får liksom ikke foten med meg.. må tenke nesten hele tiden på å få den med....blir fort trøtt....I går hadde vi pølsesuppe... skulle bære en tallerken til bordet.... sølte som bare det... da ble eg skikkelig fortvilt... TÆNK.... Man har jobbet som servitør i over 20 år... bært 3 - 4 suppetallerken på ei hånd..Må få med at eg jobba på Hurtigruta.. og suppe hadde man i allslags vær. ... også klarer man fanden ikke å bære en tallerken heime uten og søl....Klart man blir oppgitt...
No e det lørdagmorra kl 0943.... ongan søv.. e no ikke tænkt å vekke dem..deilig og rolig i huset.
Fremdeles vil eg hold meg med familien til eg får klarhet i ka som skjer..... Mange som som ikke læs bloggen.. stoppe meg opp.. ke det går?...helt grei. svare eg..... men eg står ikke mitt i butikken og fortell alt.. derfor prøv eg å bare "fjase" det bort fort... mens enkelte ikke vil slippe taket ... og "hold" meg liksom igjen....e det meg det e no feil med????
I går kveld fikk eg en tlf... Klokka var vel halv 11... Hallo Miriam!!! Har du kaffe??..... vi sett på Mama Rosa og drekk og tænkt og ta oss en tur... HALLO!!!!! Voksne folk.... eg sa at eg var på tur i seng.. og orket ikke besøk...og ihverfall ikke av folk som hadde sittet å drøkke.... SÅ begynt han og spør og græv om sjukdomen.... Eg sa at eg ikke orka og gi han noe å sladre om og la på rørert....Går det an????? Eg e overgjett.....
Men denne episoden skal eg gløm.. sikkert bare ett engangstilfelle....
Den andre tingen som bekymre meg mest no .. e jo streiken på Haukelandsykehus.... kansje dette drar ut i langdrag... men på den andre side så kan eg jo også tenk at da e det vel ikke sååå alvorlig med meg....N
No skal eg brett sammen nånn klea.. prøve å gjøre normale ting.. få opp humøret ett par hakk... kansje helga bi super... ialle fall folkens dåkk får ha en vakker dag og ei nydelig helg.. tenker masse på dere... Klem....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar