lørdag 12. juni 2010

Slanking..


Syntes dette bilde var så bra....fikk det som mail med ett ønske om ei god helg...
No e det jo sånn at eg spis disse kortisontabl. som eg har sagt før....eg får jo ei sånn matløst av dem... og eg legg jo på meg... som dåkker har sett....Prøver å begrense meg .. men det jammen ta ikke lett....
åssa e det sånn... hadde eg vørre førr tynn... ja, så hadde legan sagt at eg måtte på oppfeiting... ja det er rart... men det er pga. at vest eg må begynne på cellegift.. så møst man matløsta... ihvertfall de fleste... og det gjorde eg sist... så no har eg ei unnskyldning på å spis.. vaffler, marsipankake og div nammi namm...Men no e det jo sånn.. dette e jo ikke mat man kan leve på i all evighet... så normalt kosthold er første prioritert selvfølgelig....
Så i ettermiddag blir det nystekte vaffler og nyrørt jordbær...

No sett eg no berre her og kjed meg... og venter på den 17 juni... Siri skal følge meg oppover og reiser heim igjen dagen etter.... så kommer ho og henter meg når eg e ferdig operert....bi jo litt sånn forbanna på NAV... det går greit å dekke disse reiseutgifter... men hotell og mat må pårørende dekke sjøl.. + at pårørende må søke om permisjon og ikke får lønn under den permisjon... taper masse på at en i familien er syk...Eg har jo ikke råd å betale hotell og mat... og det har jo ikke dem heller... nytt hus og en malvasa med onga har dem som skal forsørges...Nei da får det heller bli sånn som reglan er laga...Men en ting vet eg at det ikke nøtta å krangel med sykehuset i Tromsø....dem sier bare at eg treng ikke pårørende når eg e på sykehuset...og da får eg ikke dekt det.. Sist vi var i tromsø.. ble det en kostnad på ca 5000 kr bare fordi hun var med å støtta meg... trodde vi skulle få det igjen.. men NEI... Men den gangen ble hun sykemeldt og tapte ingen penger på tapt arbeid...
Nei no skal eg vekke arvingen min ho Kristin.. kan jo ikke søv heile dagen selvom det e overskyet...
forøvrig så ser det ut som det går bra med Kristin.. ho har sine venner som er flink å støtte henne...men hun vil ikke snakke med meg om kreften min... men eg forteller henne bestandig hva som skal skje.. slik at hun ikke får vite det av andre...åssa les ho nok bloggen min...
Ho er ei snill og hjelpsom jente.. støvsuger og rydder i ny og ne.. er som tenåringer flest.... vi har våre små og stor krangler som de fleste i en tenåringsfamilier... men vi blir alltid venner FØR vi legger oss, eller en av oss går ut...En god regel syns eg... for man vet aldri hva som skjer rundt neste hjørne...
Ha ei fin helg... og spis og vær glad... : )))

1 kommentar:

  1. Hei Snupi :) Ke fin bloggen din vart :)
    Ang nav... vi som reist ilag med far te tromsø, fikk dekt både opphold,mat og tapt arbeidsfortjeneste. Da bodde vi på sykehushotellet, og det gjorde han far også. For med din sykdom, e det nok at du sei te din lege, at du MÅ ha nån i lag me deg, så skriv legen brev til nav. Det e din lege som bestem, ikke tromsø sykehus. Hvis ikke reglene
    e forandra da. Lykke til ihvertfall, snupi.
    Stor klem fra Lise
    Lykke til i

    SvarSlett